Εγκυμοσύνη και άγχος: Πολεμήστε το!

by Παύλος Posted on 301 views 0 comments
εγκυμοσύνη

Η εγκυμοσύνη χαρακτηρίζεται από τεράστιες ορμονικές αλλαγές, που μπορεί να επηρεάσουν τη συναισθηματική και τη σωματική κατάσταση, αλλά και να προκαλέσουν αλλαγές στη διάθεσή μας.

«Το ποια είσαι και πώς συμπεριφέρεσαι και νιώθεις όταν είσαι έγκυος, θα επηρεάσει πλήρως το πώς θα είναι το μωρό σου», λέει η αναπτυξιακή ψυχολόγος του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, Janet DiPietro.

Ο καθηγητής Γυναικολογίας και Παιδιατρικής του UCLA, Dr. Calvin Hobel, χαρακτηρίζει το στρες «σιωπηλή ασθένεια» και καλεί τις εγκύους να ενημερώνονται, ώστε να αναγνωρίζουν τα συμπτώματά του, τις επιπτώσεις του, καθώς και όσα μπορούν να κάνουν για να το περιορίζουν στο ελάχιστο.

Οι γιατροί γνωρίζουν εδώ και χρόνια ότι το στρες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να προκαλέσει πρόωρο τοκετό ή να οδηγήσει στη γέννηση ελλιποβαρών μωρών. Επιπλέον, σειρά ερευνών συσχετίζουν το άγχος με αύξηση ποσοστών προεκλαμψίας, καθώς και αποβολών.

Οι επιστήμονες δεν σταματούν εδώ: Άλλη μελέτη, από το Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ στη Νέα Υόρκη, έδειξε ότι η κατάθλιψη ή το άγχος που ενδεχομένως αντιμετωπίζει μία έγκυος, μπορεί να επηρεάσει τις συνήθειες ύπνου του παιδιού. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, παιδιά και έφηβοι των οποίων οι μητέρες εμφάνισαν τέτοια συμπτώματα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, έχουν την τάση για περισσότερα προβλήματα ύπνου σε σχέση με άλλα παιδιά.

Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σάσεξ, ο ανεξέλεγκτος θυμός της εγκύου επηρεάζει την ομαλή ανάπτυξη της καρδιάς του μωρού. Αυτό, όπως ισχυρίζονται οι ερευνητές, ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι οι ορμονικές διαταραχές στον οργανισμό της μητέρας, όταν εκείνη βρίσκεται σε ένταση, επηρεάζουν το βρέφος και παρεμβαίνουν στην ανάπτυξη των καρδιακών του κυττάρων. Το αποτέλεσμα είναι να γεννηθεί ένα μωρό με αυξημένη πιθανότητα να παρουσιάσει καρδιαγγειακά προβλήματα στο μέλλον.

Όπως καταλαβαίνετε, τίποτα θετικό δεν απορρέει από το άγχος μιας μέλλουσας μανούλας.

Βρείτε λοιπόν τρόπους να το καταπολεμήσετε και να το ξεπεράσετε. Για το καλό το δικο σας και του μωρού σας.
  • Συνειδητοπιείστε, καταγράψτε αν χρειαστεί, όλα αυτά που σας αγχώνουν.
  • Σκεφθείτε πώς θα ξεπεράσετε τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες σας.
  • Συζητείστε ότι σας αγχώνει με τον σύντροφό σας, το γιατρό σας, τη φιλη σας ή τη μητέρα σας.
  • Συμφιλιωθείτε με ότι νομίζετε ότι δεν είναι και τόσο σημαντικό. Μάθετε να αγνοείτε μερικές σκέψεις.
  • Χαλαρώστε όσο μπορείτε κρατώντας τον εαυτό σας απασχολημένο με δραστηριότητες ή χόμπι.
  • Κάντε μπάνιο, μασάζ, βόλτες ή ότι άλλο σας ευχαριστεί.
  • Σταματήστε να διαβάζετε τα πάντα για τα προβλήματα και τις πιθανές επιπλοκές που μπορεί να έχει μια εγκυμοσύνη.
  • Ζητήστε βοήθεια. Για ότι νομίζετε πως θέλετε, από όποιον νομίζετε ότι μπορείτε να την πάρετε.

Author

Παύλος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *